Regulamin dodawania opinii
W Pełni Siebie / Paulina Michniak / www.wpelnisiebie.pl / www.paulinamichniak.pl + profile na social media
OSTATNIA AKTUALIZACJA: 28.10.2023 roku.
Niniejszy regulamin (dalej: regulamin) określa zasady świadczenia usługi elektronicznej,
tj. zamieszczania opinii użytkowników na temat produktów będących w ofercie W Pełni Siebie / Paulina Michniak, prowadzącą działalność nierejestrowaną. Działalność nierejestrowana prowadzony jest pod adresem 53-118 Wrocław, ul. Cisowa 3.
§ 1 Postanowienia ogólne
- Opinią w rozumieniu niniejszego regulaminu są wszystkie subiektywne wypowiedzi lub ich fragmenty publikowane przez sprzedawcę Paulina Michniak w sklepie na stronie www.wpelnisiebie.pl / www.paulinamichniak.pl, mailowo pod adresem: kontakt@wpelnisiebie.pl oraz mediach społecznościowych (Instagram, Facebook) prowadzonych przez Paulina Michniak pod nickiem: w.pelni.siebie oraz Alchemia_Marki
- Opinię na temat produktów będących w ofercie W Pełni Siebie Paulina Michniak może dodać każdy użytkownik serwisu, tj. również użytkownik, który nie dokonał zakupu produktu.
- Produktem w rozumieniu niniejszego regulaminu jest każdy towar lub usługa, w tym usługi cyfrowe, treści cyfrowe, prawa i obowiązki wynikające ze stosunków cywilnoprawnych; towar w rozumieniu art. 2 pkt 3 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (dalej: produkt).
- Użytkownik/ Klient przesyłając opinię o produkcie/ach akceptuje i wyraża zgodę na przestrzeganie zasad niniejszego regulaminu.
- Opinią użytkownika jest fragment informacji (wypowiedź) umieszczony przez niego w sklepie/ w wiadomości mailowej / mediach społecznościowych / na stronie www , ściśle powiązany z jego subiektywnym spojrzeniem na przedmiot wypowiedzi (dalej: opinia).
- Sprzedawca dołoży starań, aby korzystanie z możliwości dodawania opinii było możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające dodawanie opinii, to przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta z włączoną obsługą języka JavaScript oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 512 kbit/s. Strona Internetowa Serwisu jest responsywna i dynamicznie dopasowuje się do każdej rozdzielczości ekranu.
- W celu dodawania opinii w sklepie na stronie www.wpelnisiebie.pl / www.paulinamichniak.pl, konieczne jest posiadanie przez użytkownika aktywnego konta poczty elektronicznej.
- Opinie pochodzą w szczególności od klientów, którzy dokonali zakupu produktu, osób, które otrzymały produkt nieodpłatnie oraz osób, które korzystały z produktu w ramach współpracy (m.in. na podstawie umowy cywilnoprawnej).
- Rezygnacja z usługi zamieszczania opinii możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu zamieszczania treści przez klienta marki W Pełni Siebie / Paulina Michniak
§ 2 Zasady publikowania Opinii
- Aby opinia mogła być opublikowana przez sprzedawcę powinna być napisana w języku polskim z zachowaniem obowiązujących zasad poprawnej polszczyzny.
- W celu opublikowania opinii użytkownik powinien podać następujące dane, tj.:
- oznaczenie użytkownika (imię lub nick),
- adres e-mail (niewidoczny dla innych Użytkowników serwisu),
- treść opinii
a następnie oświadczyć, że zapoznał się z regulaminem i akceptuje jego treść poprzez kliknięcie odpowiedniego przycisku potwierdzający dodanie opinii. Powyższe dane mogą zostać wykorzystane w celu weryfikacji prawdziwości wypowiedzi.
- Opinia nadesłana przez użytkownika zostanie opublikowana po weryfikacji przez Paulina Michniak pod kątem zgodności jej treści z zasadami przewidzianymi w Regulaminie. Sprzedawca jest uprawniony do decydowania o umieszczaniu lub odrzucaniu nadesłanej opinii. Decyzja o umieszczaniu lub odrzucaniu nadesłanej opinii następuje w terminie do 14 dni roboczych liczonych od momentu przesłania opinii przez użytkownika. O odrzuceniu opinii użytkownik jest informowany w wiadomości wysłanej na adres e-mail podany w formularzu dodawania opinii, wraz z podaniem przyczyny odrzucenia opinii. Użytkownik ma możliwość ponownego umieszczenia opinii spełniającej warunki niniejszego regulaminu.
- Użytkownik oświadcza, że jego wypowiedź nie narusza obowiązujących przepisów prawa, ani praw osób trzecich. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za wypowiedzi umieszczone przez niego w sklepie W Pełni Siebie / Paulina Michniak.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy publikacji Opinii, w przypadku gdy:
- jest sprzeczna z prawem lub dobrymi obyczajami, w szczególności wzywa do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej itp. oraz zawiera treści faszystowskie, pornograficzne oraz powszechnie uznane za wulgarne, propaguje przemoc lub obraża uczucia religijne,
- narusza jakiekolwiek prawa osób trzecich, w tym prawa związane z ochroną praw autorskich i praw pokrewnych, ochroną praw własności przemysłowej, tajemnicą przedsiębiorstwa lub mające związek ze zobowiązaniami o zachowaniu poufności,
- zawiera dane osobowe, teleadresowe adresy e-mail lub inne dane umożliwiające bezpośredni kontakt,
- zawiera odnośniki do innych stron internetowych, podmiotów innych niż marka (…), w szczególności konkurencyjnych serwisów internetowych czy sklepów internetowych,
- zawiera treści reklamowe lub inne treści o charakterze komercyjnym,
- nie dotyczy w całości lub części opiniowanego produktu,
- zawiera treści o charakterze spamu,
- jest zamieszczana przez automaty, tzw. boty,
- jest Opinią spełniającą kryteria wskazane w § 5 ust. 3 Regulaminu.
- Sprzedawca umożliwia dostęp do wystawionych opinii o produktach.
- Treści Opinii Użytkowników mogą być też udostępniane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom ścigania lub wymiaru sprawiedliwości.
- W sklepie oraz w mediach społecznościowych publikowane są wszystkie opinie spełniające warunki niniejszego regulaminu – zarówno pozytywne jak i negatywne.
- Ocena Użytkowników dla produktu to średnia wyliczona na podstawie indywidualnych ocen Użytkowników przyznawanych za kluczowe cechy produktu zgodnie z § 2 ust. 3 lit. a Regulaminu. Oceny poszczególnych cech mają jednakową wagę przy wyliczaniu średniej. Średnia nie uwzględnia Opinii, co do których odmówiono publikacji na podstawie kryteriów wskazanych w § 2 niniejszego regulaminu.
- Możliwość pozostawienia opinii ogranicza się do umieszczenia tekstu, tj. użytkownik nie może dodawać m.in. plików graficznych czy multimedialnych.
- Sprzedawca zapewnia poprzez wdrożenie odpowiedniego systemu weryfikacji opinii, że opinie publikowane w sklepie oraz w mediach społecznościowych pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go nabyli od sprzedawcy Pauliny Michniak.
- Opinie publikowane w sklepie oraz mediach społecznościowych nie są sponsorowane i są niezależne od stosunku umownego istniejącego pomiędzy konsumentem a sprzedawcą.
§ 3 System weryfikacji opinii
Krok #1: Opinie dodawane przez użytkowników za pośrednictwem ogólnodostępnego formularza dodawania opinii widocznego przy poszczególnych produktach sprzedawanych w sklepie weryfikuje się pod kątem tego czy opinia pochodzi od Użytkownika, który używał produktu lub go nabył poza sklepem.
Krok #2: Sprzedawca weryfikuje czy dane podane podczas dodawania opinii (m.in. imię, nazwisko, adres e-mail) są zgodne z danymi (tj. imię, nazwisko, adres e-mail) użytym do zakupu w sklepie opiniowanego produktu (tj. czy dane te zostały użyte w procesie składania zamówienia).
Krok #3: Sprzedawca weryfikuje czy opinia jest zgodna z niniejszym regulaminem.
Krok #4: Sprzedawca samodzielnie publikuje sprawdzone (zweryfikowane) opinie w prowadzonym sklepie internetowym poprzez zatwierdzenie opinii w systemie.
Krok #5: Jeżeli sprzedawca będzie posiadał wątpliwości co do wystawionej opinii zwraca się do konsumenta, który przesłał opinię do publikacji o udzielenie informacji potwierdzającej, że jest konsumentem, który rzeczywiście używał tego Produktu lub go kupił.
Weryfikacja opinii umieszczonych na Instagramie:
Krok #1: Użytkownicy serwisu Instagram mogą samodzielnie opublikować opinię o produktach sklepu pod postami reklamującymi produkty, w relacjach lub w wiadomościach prywatnych.
Krok #2: Wszystkie opinie publikowane na Instagramie są weryfikowane pod kątem zgodności z niniejszym regulaminem. Weryfikacja następuje poprzez zestawienie danych osoby wystawiających opinię z danymi dotyczącymi zamówienia dokonanego w sklepie.
Krok #3: Jeżeli sprzedawca nie ustali, że konsument, który wydał opinię używał danego produktu lub go nabył od sprzedawcy podejmuje wszelkie możliwe działania w celu usunięcia opinii. Jeżeli nie da się usunąć opinii za pomocą dostępnych w serwisie funkcjonalności sprzedawca dodaje komentarz pod opinią wskazując, że wydana opinia nie została wydana przez konsumenta, który używał danego produktu lub go nabył od sprzedawcy.
Krok #4 Sprzedawca samodzielnie publikuje opinie, które otrzymuje od konsumentów na Instagramie poprzez publikację na Instagram stories samodzielnie stworzonych grafik na podstawie otrzymanych opinii w wiadomościach prywatnych.
Weryfikacja opinii umieszczonych na Facebooku:
Krok 1: Sprzedawca zezwala na wydawanie opinii na Facebooku na fanpage zgodnie z dostępną tam funkcjonalnością, z zastrzeżeniem że właściciel Facebooka nie weryfikuje, czy użytkownicy kupili produkt lub skorzystali z niego, który recenzują lub polecają na Facebooku.
Krok #2: Użytkownicy samodzielnie publikują opinie na fanpage.
Krok #3 Wszystkie opinie publikowane na fanpage są weryfikowane pod kątem zgodności z niniejszym regulaminem niezwłocznie po ich publikacji.
Krok #4: Jeżeli sprzedawca nie ustali, że konsument, który wydał opinię używał danego produktu lub go nabył od sprzedawcy podejmuje wszelkie możliwe działania w celu usunięcia opinii, w tym kontaktuje się z właścicielem Facebooka z prośbą o usunięcie opinii za pomocą dostępnej w serwisie funkcjonalności Zgłoś post. Sprzedawca dodaje także komentarz pod opinią wskazując, że wydana opinia nie została wydana przez konsumenta, który używał danego produktu lub go nabył od sprzedawcy.
§ 4 Prawa autorskie
- Użytkownik publikujący opinię udziela sprzedawcy nieograniczonej w czasie licencji na nieodpłatne korzystanie oraz rozpowszechnianie i publikowanie, kopiowanie i modyfikowanie oraz dystrybucję przez sprzedawcę wszelkich zamieszczonych przez niego w sklepie oraz w mediach społecznościowych.
- W ramach udzielonej licencji sprzedawcy otrzymuje prawo do:
- rozpowszechniania opinii przez publiczne udostępnianie w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niej dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym (Internet), publiczne wyświetlenie i republikację,
- utrwalanie i zwielokrotnianie opinii – wytwarzanie dowolną techniką egzemplarzy Opinii, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową.
- W ramach udzielonej licencji autor wyraża zgodę na wykorzystywanie opinii w dowolnych częściach, udzielanie sublicencji osobom trzecim na wykorzystywanie utworu lub jego części, wykorzystywanie utworu lub dowolnej jego części w celu promocji i reklamy produktów i sklepu. Jednocześnie autor udzielając licencji, zapewnia sprzedawcę, że opinia jest autorska oraz jest wynikiem własnej intelektualnej pracy użytkownika, nie narusza praw autorskich osób trzecich. W przypadku nieprawdziwości powyższych oświadczeń Użytkownik ponosi odpowiedzialność wobec osób trzecich za naruszenie ich praw.
§ 5 Odpowiedzialność użytkownika w zakresie zamieszczanych przez niego opinii
- Zamieszczając treści oraz udostępniając je Użytkownik dokonuje dobrowolnego rozpowszechniania treści.
- Użytkownik oświadcza, że:
- jego opinia nie narusza zasad opisanych w regulaminie;
- jest uprawniony do korzystania z autorskich praw majątkowych do utworów i/lub praw pokrewnych do przedmiotów praw pokrewnych, które składają się na treści;
- wyraża zgodę na wgląd do opublikowanych treści przez innych użytkowników oraz sprzedawcę jak również upoważnia sprzedawcę do ich wykorzystania nieodpłatnie zgodnie z postanowieniami niniejszego regulaminu;
- wyraża zgodę na dokonywanie opracowań utworów w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Zabronione jest udostępnianie za pośrednictwem usługi treści sprzecznych z prawem, w tym zwłaszcza takich, które mogłyby:
- zostać zamieszczane w złej wierze, np. z zamiarem naruszenia dóbr osobistych osób trzecich;
- naruszać jakiekolwiek prawa osób trzecich, w tym prawa związane z ochroną praw autorskich i praw pokrewnych, ochroną praw własności przemysłowej, tajemnicą przedsiębiorstwa lub mające związek ze zobowiązaniami o zachowaniu poufności;
- posiadać charakter obraźliwy bądź stanowić groźbę skierowaną do innych osób, zawierać słownictwo naruszające dobre obyczaje (np. poprzez użycie wulgaryzmów lub określeń powszechnie uznawanych za obraźliwe) czy też prezentować inne osoby w niekorzystnym świetle;
- pozostawać w sprzeczności z interesem sprzedawcy, tj. stanowić treści o charakterze reklamowym innego przedsiębiorcy lub produktu; treści nie związanych z działalnością sprzedawcy; treści nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd;
- naruszać w inny sposób postanowienia regulaminu, dobre obyczaje, przepisy obowiązującego prawa, normy społeczne lub obyczajowe.
§ 6 Zgłaszanie naruszenia praw
- W przypadku, gdy użytkownik lub inna osoba lub podmiot uzna, iż treść publikowana w sklepie narusza jej prawa, dobra osobiste, dobre obyczaje, uczucia, moralność, przekonania, zasady uczciwej konkurencji, know-how, tajemnicę chronioną prawem lub na podstawie zobowiązania, może powiadomić sprzedawcę o potencjalnym naruszeniu.
- Sprzedawca powiadomiona o potencjalnym naruszeniu, podejmuje niezwłoczne działania mające na celu usunięcie z sklepie treści będących przyczyną naruszenia.
§ 7 Reklamacje
- Użytkownik może zgłosić sprzedawcy reklamację w związku z korzystaniem z usługi dodawania opinii w sklepie lub mediach społecznościowych. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres: kontakt@wpelnisiebie.pl lub pisemnie na adres: 53-118 Wrocław, ul. Cisowa 3
- W zgłoszeniu reklamacyjnym użytkownik winien zawrzeć opis zaistniałego problemu.
- Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje i udziela Użytkownikowi odpowiedzi.
- Użytkownik będący konsumentem może skorzystać z pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- Zasady dostępu do procedur pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Mogą nimi być w szczególności rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
- Pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).
§ 8 Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do kontaktu z użytkownikiem zamieszczającym Opinię pod pozostawionym adresem e-mail.
- Zarówno użytkownik, jak i sprzedawca mogą rozwiązać umowę o świadczenie usługi dodawania opinii w sklepie w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed rozwiązaniem ww. umowy oraz postanowień poniżej.
- Użytkownik, który skorzystał z usługi dodawania opinii w sklepie rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez wysłanie do sprzedawcy stosownego oświadczenia woli przy użyciu dowolnego środka komunikacji na odległość, umożliwiającego zapoznanie się sprzedawcy z oświadczeniem woli Użytkownika.
- Sprzedawca wypowiada umowę o świadczenie usługi dodawania opinii w sklepie poprzez wysłanie do użytkownika stosownego oświadczenia na adres poczty elektronicznej podany przez użytkownika podczas dodawania opinii w sklepie. Wypowiedzenie umowy może mieć miejsce w przypadku stwierdzenia przez sprzedawcę, że opinia narusza postanowienia § 2 niniejszego regulaminu lub w sytuacji gdy otrzyma powiadomienie, o którym mowa w § 6 niniejszego regulaminu.
- Niniejszy regulamin obejmuje całość uregulowań dotyczących usługi dodawania Opinii i stanowi uzupełnienie treści zawartych w Regulaminie sklepu.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania nowego regulaminu, przy czym nowy regulamin będzie miał zastosowanie wyłącznie do umów o świadczenie usługi dodawania opinii w sklepie zawartych po jego wprowadzeniu. Wszystkie umowy o świadczenie usługi dodawania opinii w sklepie zawarte przed wprowadzeniem nowego regulaminu są realizowane na podstawie regulaminu, który obowiązywał w dniu zawarcia danej umowy o świadczenie usługi dodawania opinii w sklepie. O zmianie regulaminu sprzedawca poinformuje za pośrednictwem sklepu/mediów społecznościowych.